måndag 11 januari 2010

Jo man är ju världsmedborgare

Man kan faktiskt göra en liten resa utan att lämna landet. Har man lite fantasi och ett gott glas vin kan man faktiskt drömma sig bort ordentligt och förtränga den här permafrosten helt. I alla fall för ett litet tag.

Inleder fredagen på italiensk restaurang med italienskt sällskap. Fortsätter till en fransk bistro med samma italienska sällskap. Avrundar aftonen på en annan italiensk krog med ett svenskt sällskap.

Lördagen är helsvensk, komplett med Robinson, lösgodis och nåt bajsnödigt pretto-thé från nån liten boutique i kvarteren.

Söndagen är så finsk den kan bli, men lite tango, det sista av den finska julmaten och ett par glas rött för att hålla kylan borta och skratten nära.

Idag skiner solen så jag har solglasögon på och låtsas att jag är i Alperna. Vi får se vilket land jag känner för att besöka imorgon. Fortsätter den här värmeböljan på bara fem minus kanske jag sätter mig på en uteservering och leker fransk riviera!

Inga kommentarer: