söndag 7 juni 2009

Okej, jag är övertygad nu. Jag ska köpa en iPhone

Jag är lite av en motvallskäring när saker blir hypade. Vet inte varför, jag funkar så bara. Det kanske är min inre skogsfinne som vill göra sig påmind på det sättet. Hur som helst, om "alla" pratar om nån film så tappar jag definitivt sugen att se den. Om "alla" pratar om en bok så känner jag inte för att läsa den. Om "alla" pratar om nåt speciellt TV-program man bara måste se, så vill jag hellre se UR:s dokumentär om ovanliga eksem än just det omtalade programmet.

(När resten av landet kollar på Talangjakt eller Robinson är det högst sannolikt att jag tittar på nån dokumentär om en lam apa i Uzbekistan)

Lite i den kategorin har iPhone hamnat i min värld. "Alla" säger att det är den enda telefon man kan/ska ha. Så självklart har jag absolut inte velat ha den. Tills nu vill säga. Jag är inte omvänd för att den nya uppgraderade modellen släpps imorgon. I och för sig med MMS-funktion och annat matnyttigt som väl är bra. Nej, nej min anledning är mycket mer fundamental. Jag har sett smack talk-appen. Och på grund av den känner jag att jag nog måste ha en iPhone. Så vad är smack talk då? Jo, det är en funktion som gör att telefonen pratar med hamster eller chihuahua-röst. Om jag alltså säger något så säger den samma sak. Fast med hamster-röst då. Ni fattar? Hur bra är inte det??

Grattis apple, nu när ni lyckats omvända till och med mig så är förmodligen apan i uzbekistan den sista i galaxen som inte i hemlighet drömmer om en iPhone.

1 kommentar:

tore sa...

äntligen!

välkommen till den rätta sidan.