måndag 29 juni 2009

Heeeeeeeeeeeej, the girl is back in town!

Då så, då är man tillbaka i gamla goa Svedala igen efter nästan 3 veckors äventyrande i USA. Det var spöregn här hemma när vi åkte och strålande solsken när man kom hem så det känns ju trevligt att ha en himla massa sommar att se fram emot! Ganska ofta går man ju mot höst efter sina resor men nu har ju sommaren faktiskt bara börjat. Hur ska jag sammanfatta USA-resan då? Tja, jag är inte helt säker på att en enda blogg räcker. Har upplevt tillräckligt mycket för att få ihop till en bok känns det som. Några höjdpunkter har i alla fall varit att se vilda björnar och sagan om ringen-landskap i Yosemite, Death Valleys märkliga månlandskap, partajande i Las Vegas, besök hos vänner i Los Angeles och soft city-liv i San Francisco. Semestern har innehållit mycket av allt. Inte minst mat. Så nu när man ska äta vanlig svensk mat så är man helt förbryllad över hur små tallrikarna är och lite chockad över att det inte är orange ost på allt. Om det fanns en betty ford-klinik för ostoholics skulle jag förmodligen behöva lägga in mig där. Nu får jag försöka vänja mig av det på egen maskin. Jag tror det ska kunna gå. Jag får byta ut osteriet mot ett och annat glas vin i solskenet istället så ska det nog kunna gå ganska bra till och med. Ni måste helt enkelt ställa upp och hänga med mig på uteserveringarna i sommar så att jag ska kunna komma ur min ostomani. Lova att ni gör det, lova!

(Ska lägga upp några av de ca 800 bilderna så småningom också. Men det får bli senare. Nu måste jag gå och äta ost. Kanske med lite macka på. )

1 kommentar:

Fanny sa...

HAHAHAHAHA ostoholic? Damn, I've missed you. <3. Och på torsdag ses vi, snygging.