onsdag 20 april 2011

Klänningen som inte bara är en klänning.

På bilderna nedanför ser ni klänningen som dessutom är en symbol. Det må låta hur töntigt som helst, men den stassen köpte jag för ett tag sedan och bestämde att jag bara skulle i den. Den har hängt i garderoben som ytterligare ett av dessa lite för små plagg jag då och då köper, ger upp hoppet om, och lägger i en "kanske i framtiden"-kasse. För det är det värsta. Jag är inte så smart att jag slänger/skänker bort de där kläderna som egentligen bara får mig att må dåligt. Som får mig att känna mig kass och karaktärslös som inte ens klarar av att bli av med några sketna magvolanger! Jag sparar på dem som nåt slags ondskefulla tygreliker. Men, kan ni tänka er, jag har lyckats! Med lite disciplin, motivation och en hel del stöd, tips,råd och inte minst utmaningar från en massa härliga vänner och twänner har jag nu alltså kommit i klänningen. Kan låta banalt, men det ligger så mycket svett, tårar, träning och skavsår i den där blommiga stassen så för mig är den en supersymbol för hur mycket jag kan. Eller rättare sagt hur mycket MER jag kan än jag tror. Den här klänningen är alltså på ett sätt min symboliska stålmannen-dräkt fast i sommarblommig utformning.

Och med det här helt ohämmade ego-inlägget vill jag önska er allihopa en fantastisk påsk. Det ska jag ha. :)







3 kommentarer:

Swedeheart sa...

Härligt Pejvan! :))

Anonym sa...

Bra jobbat! Jag hoppas att jag snart kan göra detsamma med de rosa jeansen jag köpte förra sommaren.

/Heli

Digidiva sa...

Swedeheart-> tack darling! :)

Heli-> Låter härligt! Inte lätt, men inte heller omöjligt.