måndag 27 september 2010

Premiär för floggen!

Och flogg betyder fettblogg. That´s right, varje måndag i åtta veckor framåt kommer digidiva-hörnan vara en livs levande fettblogg. Eftersom jag nu anmält mig till den där inte helt billiga hälsocampen så SKA jag också klara det. Och för att ge mig lite extra motivation så outar jag det klart och tydligt för så många som möjligt. Hälsocampen är lite som Biggest Loser fast utan TV-kameror. Så jag tänker att webben får vara min live-invägning. Ingen vill ju vara den där utan karaktär på nätet (heller) så om jag lägger upp en bild varje vecka är jag så illa tvungen att skärpa mig. Så här kommer två helt nytagna bilder. Som ni ser använder jag en skön tv-shop meets mugshot-estetik.

Målsättningen under de här åtta veckorna är att:

- tappa 11 kg i vikt
- tappa 14 cm i midjemått


Den här babuschkaformade kroppen är alltså utgångsläget. Om åtta veckor skall jag åtminstone vara en lite mindre babuschka. Håll tummarna!!!

2 kommentarer:

rewdboy sa...

jag tror att 11 kilo tappad vikt kommer ge dig mer än 14 cm minskat midjemått faktiskt. 11 kilo är rätt mycket. lycka till nu tant!

Digidiva sa...

Haha, erkänner att jag inte riktigt vet hur mycket 11 kilo är egentligen. Ser jag ut som ett sugrör redan efter 9 så får jag väl bromsa projektet.:-D Tack som attan för lyckönskningarna, miljonären!