söndag 8 augusti 2010

Muta eller kundvård?

En snabb resumé om vad som hänt: Mitt under den värsta värmeböljan köpte jag en fläkt för att jag höll på att dö wok-döden i lägenheten. Dessvärre fungerade den bara i två dar så jag skrev ett rätt irriterat inlägg om det här på bloggen. Och det är nu det börjar bli intressant. En representant från fläktföretaget kommenterar det inlägget och ber mig skicka mina kontaktuppgifter så att han kan skicka en ny fläkt till mig. Och visst! Ett tag senare dyker det upp inte bara en utan hela tre fläktar!

Vid det laget börjar jag bli en rätt bra ambassadör för fläktföretaget eftersom jag glatt berättar om detta för alla jag känner och de i sin tur berättar om detta för sina vänner osv. Jag är fullt medveten om PR-värdet i att jag facebookar, twittrar och bloggar om detta. Och jag gör det just för att jag blev respektfullt behandlad och det i andra ändan fanns en person som ville lösa mitt problem. Om företaget har världens bästa fläktar vet jag inte. Men de är väldigt bra på kundvård. Och det tycker jag gör både dem och fläktarna lite extra coola.


Inga kommentarer: